duminică, 8 august 2010

Cat de frumos e pe la noi!

...prin sate. Intr-o zi de inceput de august. Caldura mare si pe aici ...



Cand eram eu mica si nu cunosteam multiplele sensuri ale cuvintelor, eram in vacanta cu mama, iar tata a venit sa ne vada. Si atata ne-a povestit ca ne-a cumparat coarne, incat abia asteptam sa ajung acasa sa le gust. Asa ca in tren mi-am exprimat bucuria, in rasetele adultilor din compartiment, inclusiv al mamei:
- Ce bine! Ajungem acasa sa ii mancam coarnele lui tata!

Cam asa arata coarnele (nu stiu ale cui or fi acestea :) ). N-am avut curiozitatea sa le gust, ca stiu ca nu mi-au placut nici cand eram mica si entuziasta :)






Coltunasi imi amintesc ca le zicea mamaia florilor acestora. Dar erau rosii. In varianta portocalie numai aici le-am vazut.





Alunele de padure sunt aproape coapte. Le mai trebuie vreo doua saptamani.



Ramasite dintr-o fosta capita:

20 de comentarii:

  1. Tetris draga, multuesc pentru zâmbetul ce mi l-ai provocat, într-o duminica dimneata, ploioasa...
    Imagini superbe, pe unde esti? Vacanta placuta în continuare!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Carmen: :)
    Acasa sunt, ma coc la cele 40 de grade sau cate or fi ... Ieri am dat o fuga pana intr-un sat de langa Slanic Prahova, sa vad gradul de coacere al alunelor. Ca anul trecut le-am ratat. Iar anul acesta pare ca nu s-au prea facut :( Sau mi-a scazut mie vederea si spiritul de observatie :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. mi-ai amintit de "coarnele" copilăriei:)
    mie îmi plăceau tareee mult. acrişoreala se prelungea şi-n iarnă compotul "de coarne" fiind, alături celui de caise, preferatul meu
    e minunat "la ţară" dar verile acolo îmi trezesc melancolii demne de o cauză mai bună:)
    superbe fotografii, am "furat-o amintirii" pe cea cornoasă:)
    mulţumesc frumos

    RăspundeţiȘtergere
  4. :D
    mai vrem poze
    :)
    caci e peste 40 de grade, asta e cert...nu imi spune...nici mie si nici lui piti (cania)
    :)

    RăspundeţiȘtergere
  5. dada, buuuune coarnele, mie imi placeau...nu am mai mancat din copilarie. Cand colindam dealurile din jurul Zalaului in cautare de plante medicinale ce trebuiau duse la scoala la inceputul scolii...coarnele erau printre ele.

    Frumoase locuri, e frumos la tara...anul asta a fost prea cald sa mergem pe dealuri si am stat in curtea bunicii sotului meu doar...

    RăspundeţiȘtergere
  6. Cella: Multumesc! Ma bucur ca ti-au placut pozele :)
    Am aflat ca e bun compotul de coarne si ca ele sunt pline de vitamine, era in plan sa si culegem, dar ne-am luat cu alte treburi si alte jocuri :)
    Mie imi place mult la tara (adica in afara oraselor mari), nu stiu daca as rezista pe termen lung, dar vizitele sunt foarte placute :)

    RăspundeţiȘtergere
  7. Belle: Mai avem poze :) Mai punem, cu moderatie, sa nu saturam lumea :)
    Nu spun de grade, ca abia m-am adunat de afara
    Piti cred ca-i lesinata rau de caldura :( Greu trebuie sa fie sa ai blana pe caldura ...

    RăspundeţiȘtergere
  8. Salmi: Eu cand am auzit "acrisor" mi-a disparut curiozitatea. Se pare ca paleta mea gustativa se reduce la dulce si sarat
    Aaaa! Noi plante medicinale n-am dus, maculatura si textile. Si parca borvane? Nu mai stiu, uit ...
    Si ieri era foarte cald. Noroc ca m-am mai racorit printr-o mini-mlastina, in care am intrat pana mai sus de glezna :)

    RăspundeţiȘtergere
  9. Da, Tetris, e minunat, ştiu că stau în mediul rural. Păcat că nu mai există ţărani adevăraţi.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Frumoase si originale imagini de pe minunatele noastre plaiuri,coarnele de care actuala generatie poate nici nu a auzit, erau in copilaria mea folosite la obtinerea unui magiun care se numea hecel si era o bunatate.
    Sper ca mediul rural si taranii nostri ,de fapt ,strabunii nostri autentici sa reapara intr-o buna zi.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Diana: Am vazut pozele pe care le pune Missouri pe blog la ea :). E foarte frumos la voi
    Cred ca mai sunt cei batrani. Ma uitam ca si satele se transforma, dispar casele traditionale, apar vilele (cel putin pe langa Bucuresti)

    RăspundeţiȘtergere
  12. Steliana: Bine ai venit!
    Multumesc mult! Ideea cu magiunul mi se pare foarte ispititoare. Mamaia facea de caise si imi placea foarte mult; de magiun de coarne nu am auzit. Data viitoare cand merg pe acolo o sa merg sa culeg.
    Ar fi bine sa revenit la bunul simt si la tot ce era bun la sate!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Eu nu am mancat niciodata coarne!... :)
    Un post frumos, de vacanta... :)

    RăspundeţiȘtergere
  14. Ma bucur ca te-a tentat hecelul si sa stii ca este foarte gustos in plus contine si foarte multa vitamina C,mamaia stie precis ca se face ca orice magiun numai ca un pic mai mult zahar si
    fiert suficient .

    RăspundeţiȘtergere
  15. Acuarele: Multumesc! A fost un fel de mini-mini vacanta :)

    RăspundeţiȘtergere
  16. Steliana: Pai cand e vorba de dulce imediat devin interesata :) Magiunul a fost unul din preferatele mele din copilarie. N-am incercat pana acum sa fac si eu, dar orice are un inceput!
    Multumesc, daca ajung la timp pentru cules o sa arat recolta :) Pomii erau foarte incarcati si ispititori

    RăspundeţiȘtergere
  17. Condurasi se cheama floarea portocalie. Desi eu le stiam sub denumirea de codurul doamnei - un nume ce impunea respect. Denumirea latina tropaeolum majus :D. Pe mine ma uimisera frunzele ei mari si rotunde.

    Alunele de padure s-au copt si le-am mâncat demuuuult aici pe la Cluj, ma mir ca înca in sud sunt tot verzi. Merita sa trag o fuga sa verific.

    RăspundeţiȘtergere
  18. SuperJa: Condurasi? Multumesc! Mie mi-au placut florile; era crescuta dintr-un morman de gunoaie, a reusit sa iasa dintre ele si sa se inalte pe pom. Mi-a placut perseverenta ei :)

    Pai chiar asa, nu trebuia sa fim inaintea voastra? Dar daca la Sinaia erau teii infloriti la mijlocul lui iulie ... nu ma mai mira nimic!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Acum lasand gluma de o parte (daca o fi gluma !) cert este ca avem niste locuri minunate. Anul trecut cand am fost si eu in concediu dar nu la Egee m-am oprit la Lac Fantanele. Racoare, muntii, paduri si pescuit de clean. Dar nu am stat sambata si duminica pentru ca lacul este intro rezervatie naturala si apar barci cu motor, ski nautic si binenteles nelipsitul skyjet ! De, ca-n Romania ! Sa nu uit, si drumul pana acolo este minunat si mai ales un peisaj de vis. Nicaieri nu am mai vazut asa munti cheliti de paduri ca prin zona !
    S

    RăspundeţiȘtergere
  20. S: Locurilesunt frumoase, unii oameni, nu. Cam asta e pe la noi. Dar mai exista si locuri linistite, din fericire

    Padurile se taie cam peste tot. N-am sa uit ce jaf e in Apuseni, pomi inalti, sanatosi, culcati la pamant :(

    RăspundeţiȘtergere

Counter

free counters